Nieuw college, nieuwe raad in Oisterwijk

Binnen 2 maanden na de verkiezingen is het al zover. Gemeente Oisterwijk heeft een nieuwe gemeenteraad en een nieuw college. En heel bijzonder, een breed raadsprogramma, gedragen door PrO, AB, CDA en PGB. Alleen de VVD besloot niet mee te gaan, waardoor een raadsbreed programma helaas net buiten bereik bleef.

Namens PGB, heeft Dion Dankers plaatsgenomen als wethouder Algemene Zaken, de andere wethouders zijn Jan de Laat (PrO) en Peter Smit (AB). Samen met burgemeester Hans Janssen vormen zij het voltallige college.

De meeste raadsleden waren al benoemd, maar door het doorschuiven van de wethouders, zijn er drie nieuwe raadsleden bijgekomen: voor PGB is dat Roel van den Bersselaar, Jean Coumans neemt namens PrO de plek in van Jan de Laat. En voor AB neemt Marieke Dujardin-Stork plaats in de raad.