Rabobank staat open voor gesprek over pinkiosk Moergestel

Al heel snel na het nieuwsbericht van PGB over het pingebouw in Moergestel, trok directeur Wilfried Smit van de Rabobank bij ons aan de bel. Hij gaf al direct aan dat de Rabobank graag in gesprek gaat over het gebouw en had deze impact niet verwacht. Wij hebben nu het College gevraagd of ook zij in gesprek wil gaan met de bank, gemeente en inwoners over een oplossing.  

Volop in de schijnwerpersfoto 4 (1)

Het pingebouw van de Rabobank stond vorige week in de schijnwerpers. Na enkele klachten van Moergestelnaren, vroeg PGB het College om opheldering over het plaatsen van het ‘blauworanje monster’, zoals wij dat gechargeerd noemden. Al snel na de media-aandacht hadden wij een goed gesprek met dhr. Smit van de Rabobank zelf, die het proces vanuit de Rabobank heeft uitgezocht, heeft toegelicht en hij heeft aangegeven in gesprek te willen gaan. Zie ook zijn brief aan onze fractievoorzitter Carlo van Esch.

Daarom hebben wij officieel aan het College van B&W van Gemeente Oisterwijk gevraagd of zij de handschoen op willen pakken en contact op willen nemen met de Rabobank. Wij nemen aan dat de zorgen van de inwoners en onze vragen meegenomen zullen worden, evenals aandachtspunten waarmee zowel AB als de Heemkundekring op ons bericht aanhaakten.

Onze brief aan het College van B&W Gemeente Oisterwijk

Geacht college,

Onlangs hebben wij u een aantal vragen gesteld over het bouwwerk (pinkiosk) van de Rabobank in Moergestel. Inmiddels hebben wij hierover ook contact gehad met de Rabobank zelf. Uit hun reactie (zie bijlage) blijkt dat de Rabobank graag in gesprek gaat over een oplossing. Vandaar onze aanvullende vraag:

Carlo-van-Esch-rIs uw College bereid om in gesprek te gaan met de Rabobank om samen met de bank, de gemeente en uiteraard de inwoners van Moergestel tot een oplossing te komen voor de ontstane situatie?

Wij zijn erg benieuwd naar uw reactie.

Met vriendelijke groet,
Namens Partij Gemeente Belangen (PGB)

Carlo van Esch (fractievoorzitter)