PGB gaat voor de Kracht van Samen!

Nog een maand! Dan kan je op 18 november de nieuwe gemeenteraad kiezen. Deze verkiezingen zijn speciaal, omdat Haaren bij Oisterwijk komt. Inmiddels hebben we als PGB onze kieslijst al bekend gemaakt en zijn her en der borden geplaatst. Vandaag lanceren we ook officieel onze verkiezingspagina op onze website. En daarnaast ons verkiezingsprogramma, daarin kun je lezen waar PGB voor staat en voor gaat.

Ga direct naar de pagina over de verkiezingen 2020 >>

Het zal je niet verbazen. In ons programma staat de Kracht van Samen centraal. Feitelijk is dat al jarenlang het thema bij uitstek voor PGB. Wij zien onze inwoners immers als de ervaringsdeskundigen, want zij weten het beste wat er speelt in hun eigen leefomgeving. Dat is precies de reden waarom wij willen dat onze inwoners actief betrokken worden bij het reilen en zeilen in onze gemeente. Voor hen doen we het per slot van rekening.

In ons programma staan de volgende 5 uitgangspunten centraal. Allereerst en vanzelfsprekend is dat ‘samen in verbinding’ want dat is de kracht van samen. Bovendien staat voor ons ‘lokale eigenheid’ hoog in het vaandel met behoud van de eigen identiteit. Daarnaast gaan wij voor ‘leefbaar en duurzaam’, voor een prettige leefomgeving nu en in de toekomst. Verder zijn wij ‘sociaal en betrokken’, omdat wij vinden dat iedereen moet kunnen meedoen. En tenslotte (last but not least) staan wij voor ‘realistisch en betrouwbaar’, want afspraak is afspraak.

Wij snappen dat alleen deze uitgangspunten nog niet zoveel zeggen. In ons programma vind je de verdere doorvertaling. Dus neem daarin vooral eens een kijkje. Het is in ieder geval tot stand gekomen met de inbreng van vele inwoners. Via bijeenkomsten in alle kernen, via onze leden, via ons eigen panel, via reacties op Facebook, via inbreng van diverse instanties, enzovoorts.

Wat verder nog opvalt in ons programma is dat we de speerpunten per dorp, wijk en buurt hebben opgenomen. Ook hebben we al onze kandidaten, die op de kieslijst staan, opgenomen met daarbij vermeld waar zij wonen. Dat maakt het in onze ogen nog persoonlijker en geeft een echt gevoel van dichtbij.

Al met al ligt er in onze ogen een programma waar we vierkant achter kunnen staan en we gezamenlijk de komende jaren mee aan de slag kunnen. Want het is niet alleen iets van ons, maar juist van ons allemaal. PGB is immers een lokale, sociale en realistische partij, die samen met de inwoners wil werken aan de leefbaarheid in Oisterwijk, Moergestel, Haaren en Heukelom.

Meer weten over PGB?  Kijk op partijgemeentebelangen.nl, op Facebook (PGBOisterwijk) en volg de lokale media.

Carlo van Esch (Lijsttrekker PGB)