PGB wederom de grootste partij

We zijn met PGB voor de tweede keer de grootste partij geworden bij de gemeenteraadsverkiezingen in Oisterwijk! Wat was het een spannende strijd!

Onze lijsttrekker Carlo van Esch is trots en blij: “Vooral in Moergestel en Haaren scoorden we enorm goed. Wij zullen nu als gebruikelijk het voortouw nemen om te onderzoeken hoe we het samenwerken in de raad gaan aanvliegen. Aangezien de VVD flink is gegroeid, waarmee wij ze van harte feliciteren, willen wij daarin samen optrekken. Maar uiteraard ook met de andere partijen die in de raad zijn gekozen. Felicitaties ook aan D66, nieuw binnen met 2 zetels, en het CDA dat er 1 zetel bij krijgt.

Voor ons staan burgerparticipatie en leefbaarheid voorop. Niemand weet immers beter wat er speelt in de eigen leefomgeving dan de mensen die daar wonen. Daar blijven we als PGB dus vol op inzetten, zodat onze inwoners zelf kunnen meedenken en meepraten over alles wat er reilt en zeilt in onze gemeente. Daarbij is de eigenheid van elk dorp, elke wijk en elke buurt van groot belang.

Als PGB proberen we zo snel mogelijk een eerste afspraak te maken met de andere partijen om met elkaar verder te praten over de toekomst van onze mooie gemeente. Hopelijk lukt het dan om voor de start van de nieuwe gemeente per 1 januari tot concrete afspraken en een nieuw bestuur te komen.”

Bekijk hier de einduitslag >>