PGB maakt top 10 verkiezingen bekend

Op 9 september jl. stemden de leden van PGB unaniem in met de kieslijst voor 18 november 2020. Dan zijn er herindelingsverkiezingen, omdat de kern Haaren bij de gemeente Oisterwijk wordt gevoegd. Voor de zomer werd al bekend dat Moergestelnaar Carlo van Esch opnieuw de lijsttrekker is. Nu is ook de rest van de lijst vastgesteld. De top 10 bestaat uit een mooie mix van man en vrouw, leeftijd en woonplaats.

Coronaproof  groepsfoto (losse foto’s digitaal samengevoegd), vlnr: Thijs Reijnen, Johan v/d Brand, Roel v/d Bersselaar, Jurgen Bogers, Jan de Laat, Ingrid van Boven, Marieke Moorman, Carlo van Esch, Dion Dankers en Femke Pijnenburg.

‘Oud en vertrouwd’ bij de heren
Carlo van Esch voert zoals bekend de lijst aan. Op plek 2 staat Roel van den Bersselaar. Deze geboren en getogen Oisterwijker, nu woonachtig op KVL, is al raadslid voor PGB en heeft inmiddels zijn sporen verdiend in de Oisterwijkse politiek, vooral op financieel vlak. Jan de Laat, uit wijk Pannenschuur, die nu nog als eenmansfractie in de raad zit, staat op nummer 5. Zijn expertise is vooral het sociaal domein. Op de achtste plek staat Dion Dankers, die de afgelopen raadsperiode wethouder is geweest in onze gemeente en dat met verve heeft gedaan. Verder staat Jurgen Bogers op de negende plaats. Hij is nu ook raadslid voor onze partij, woont in De Bunders en houdt zich vooral bezig met milieu en natuur.

Dames in de top
Ook de dames zijn bij PGB goed vertegenwoordigd bij de eerste 10. Op 3 staat de Moergestelse Marieke Moorman (22 jaar), die bij de laatste verkiezingen met voorkeursstemmen in de raad is gekomen. Ook in Haaren is zij inmiddels een bekend gezicht, aangezien haar vriend uit dat dorp komt. Daarnaast zijn we uitermate blij en trots met nieuwkomer Femke Pijnenburg uit Haaren, ook zij is 22 jaar. Zij staat op nummer 4 op de lijst. Op plek 6 staat Ingrid van Boven uit de Waterhoef, die nu ook al namens PGB in de raad zit.

Samenwerking Haaren
Naast Femke Pijnenburg op nr. 4, staan er nog 2 Haarenaren in de top 10. Zij zijn beide afkomstig van Samenwerking ’95 en hebben zich aangesloten bij PGB. Dat gaat ten eerste om Johan v/d Brand die op plaats 7 komt. Hij is oud-wethouder in Haaren en momenteel nog actief als raadslid. De top tien wordt afgesloten door Thijs Reijnen, die nu ook al actief is als commissielid voor Samenwerking ’95.

De Kracht van Samen!
Met deze top 10 en nog eens 40 anderen gaat PGB vol vertrouwen de verkiezingen tegemoet. Daarbij staat samenwerking centraal, zeker in deze tijd, want samen kom je verder. Vandaar ook dat de slogan ‘De Kracht van Samen’ is gekozen. Daarbij staat voor PGB de inwoner centraal, want die weet het allerbeste wat er speelt in de eigen leefomgeving.