Raadsvragen over naamgeving fietsbrug Moergestel

Wel een Dumoulinbrug, geen Te Wierikbrug

Voor Moergestel Fietsdorp was het duidelijk. De nieuwe fietsbrug moet worden vernoemd naar Theo te Wierik. Zij deden deze suggestie aan de gemeente, om iemand die een grote rol in Moergestel speelt en heeft gespeeld, te eren.

De gemeente besloot anders. Het is beleid geen straten, wegen, pleinen, (fiets-)bruggen e.d. te vernoemen naar personen die nog in leven zijn. En beleid is nu eenmaal beleid. Toch?

Als dat beleid ook altijd wordt uitgevoerd, dan wel. Alleen is in Oisterwijk wel een brug naar een toen nog in leven zijnde persoon vernoemd, de Dumoulinbrug. Vernoemd naar pastoor Dumoulin, iemand met een vergelijkbare rol en betekenis voor de wijk Westend in Oisterwijk als pastor Te Wierik voor Moergestel. Waarom voor pastoor Dumoulin wel en voor pastor Te Wierik niet?

PGB wil hier graag meer duidelijkheid over en heeft daarom schriftelijke vragen aan het college gesteld. Wij zijn heel benieuwd naar de onderbouwing voor de verschillende behandeling van in onze ogen gelijke gevallen en wachten de reactie van het college af.

Raadsvragen PGB.naamgeving fietsbrug Moergestel